Szkolenie pozwoli zdobyć wiedzę na temat zagadnień związanych z bezpieczeństwem informacji. Konspekt zawiera głównie praktyczne informację, dzięki którym znacząco podniesiemy proces bezpieczeństwa. Najsłabszym ogniwem często może być człowiek, zadbaj o świadomość swoich pracowników w aspekcie podstaw bezpieczeństwa.
Cel szkolenia:
Szkolenie pozwoli zdobyć wiedzę na temat zagadnień związanych z bezpieczeństwem informacji. Konspekt zawiera głównie praktyczne informację, dzięki którym znacząco podniesiemy proces bezpieczeństwa. Najsłabszym ogniwem często może być człowiek, zadbaj o świadomość swoich pracowników w aspekcie podstaw bezpieczeństwa.
Grupa docelowa:
Wszyscy pracownicy organizacji obcujący z informacjami w różnej formie papierowej i elektronicznej.
Konspekt szkolenia:
- Ataki komputerowe
- Motywacje włamywaczy,
- Kim może być atakujący?
- Powody ataków,
- Cel atakujących,
- Ochrona przed atakami,
- Wymagania prawne,
- Czynnik ludzki – zagrożenia socjotechniczne
- Czym jest socjotechnika,
- Przykłady zagrożeń socjotechnicznych wraz z omówieniem – phishing,
- Przykłady zagrożeń socjotechnicznych pisma,
- Zagrożenia, do czego mogą prowadzić?
- Zasady wykonywania przelewów – bankowość elektroniczna,
- Zagrożenia, płatności kartami bankowymi,
- Środki bezpieczeństwa, przykłady – warsztat,
- Środki ostrożności – socjotechnika,
- Zasady bezpieczeństwa – jak chronić się przed zagrożeniami
- Czyste biurko i ekran,
- Hasła, złożoność i stosowanie,
- Bezpieczne surfowanie w sieci Internet,
- Korzystanie z sieci komputerowych,
- Przykłady narzędzi,
- Reagowanie na incydenty i włamania.
- Podsumowanie szkolenia
- Odpowiedz trenera na pytania uczestników szkolenia do wyczerpania tematu.
Czas trwania szkolenia
2 godziny zegarowe uwzględniając przerwę 15 min.
Cena zawiera:
- Doświadczonego zawodowego trenera
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Dojazd i zakwaterowanie trenera.