Szkolenie pozwoli zdobyć wiedzę, na temat zagadnień związanych z bezpieczeństwem informacji. Konspekt zawiera głównie praktyczne informacje, dzięki którym znacząco podniesiemy proces bezpieczeństwa. Najsłabszym ogniwem często może być człowiek. Zadbaj o świadomość swoich pracowników w aspekcie podstaw bezpieczeństwa!
Cel szkolenia:
Szkolenie zostało opracowane, aby spełnić wymagania Rekomendacji D w zakresie poziomu kwalifikacji pracowników odnośnie środowiska teleinformatycznego i bezpieczeństwa informacji przetwarzanych. Dzięki praktycznym przykładom pochodzącym z życia codziennego wypracujemy w uczestnikach świadomość, czym jest bezpieczeństwo informacji i co im zagraża ze strony oszustów. Podczas omawianych zagrożeń, skupiamy się na poznanych przypadkach naruszeń z audytowanych przez nas organizacji. Rozkładając scenariusze ataków na czynniki pierwsze, zaprezentujemy, w jaki sposób działają oszuści w dzisiejszym świecie.
Grupa docelowa:
Wszyscy pracownicy organizacji obcujący z informacjami w formie papierowej i elektronicznej.
Konspekt szkolenia:
Rekomendacja D
- Wymagania dla systemu zarządzania
- Postępowanie dyscyplinarne
- Procedury wewnętrzne
- Środki bezpieczeństwa
- Urządzenia mobilne
- Publikowanie i przekazywanie informacji w sieci Internet
- Portale społecznościowe
Ataki komputerowe
- Motywacje włamywaczy
- Kim może być atakujący?
- Powody ataków
- Cel atakujących
- Ochrona przed atakami
- Wymagania prawne
Czynnik ludzki – zagrożenia socjotechniczne
- Czym jest socjotechnika?
- Przykłady zagrożeń socjotechnicznych wraz z omówieniem – phishing
- Przykłady zagrożeń socjotechnicznych pisma
- Zagrożenia, do czego mogą prowadzić?
- Zasady wykonywania przelewów – bankowość elektroniczna
- Zagrożenia, płatności kartami bankowymi
- Środki bezpieczeństwa, przykłady
- Środki ostrożności – socjotechnika
Zasady bezpieczeństwa – jak chronić się przed zagrożeniami?
- Czyste biurko i ekran
- Hasła, złożoność i stosowanie
- Bezpieczne surfowanie w sieci Internet
- Korzystanie z sieci komputerowych
- Przykłady narzędzi
- Reagowanie na incydenty i włamania
Podsumowanie szkolenia
- Odpowiedź trenera na pytania uczestników szkolenia do wyczerpania tematu.
Czas trwania szkolenia:
3 godziny zegarowe
Cena zawiera:
- Doświadczonego zawodowego trenera
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Dojazd i zakwaterowanie trenera